We're innocently standing by, watching people lose their lives, It seems as if we had no voice, It's time for us to make a choice, Only god could decide, Who will live and who will die,....is my brother...oh no....Just let god decide......Why did you do it ?...oh,no,no,no...

We've had enough, MJ

vineri, 8 ianuarie 2010

EBONY MAGAZIN - 6


REP :Ce anume te-a facut sa simti ca intradevar ai schimbat istoria ? la ce te gandesti cel mai mult ?

Da, intradevar, intradevar ma gandesc..Sunt foarte mandru ca am deschis usile si am spart barierele. Facand turnee mondiale, pe stadioane, a crescut foarte mult influenta muzicii. Cand privesti de pe scena, atat de departe cat te ajuta privirea, acolo se vad oamenii. Este un sentiment extraordinar dar el este insotit si de o mare suferinta. Multa suferinta.

Rep: Ce vrei sa spui ?

Cand esti o somitate in domeniul tau, cand esti un pionier oamenii vin dupa tine. Faptul este ca atunci cand cineva este o somitate cautam sa ne raportam la ea.
Dar eu sunt recunoscator ca am batut toate recordurile, ca am avut toate aceste mari albume, aceste "number one", eu inca ma simt recunoscator. Eu sunt un tip care avea obiceiul de a se aseza in salon pentru a-l asculta pe tatal sau imitandu-l pe Ray Charles. Mama ma trezea adesea la 3 dimineata " Michael, el e la televizor, el e la televizor!". Ma precipitam in fata televizorului si pe ecran era James Brown. Si imi spuneam " Asta e ceea ce vreau sa fac."

Rep: La ce ne mai putem astepta cum de la Michael Jackson ?

Actualmente eu compun foarte multe cantece. Sunt in studio aproape in fiecare zi. Deci despre muzica Rap - care e la moda acum - am vazut intr-o zi dar le-am spus intotdeauna, cand vor putea prinde o structura mai melodioasa, pentru a da mai multa universalitate, pentru ca nu toata lumea vorbeste engleza ! (rade), Si asta va limiteaza la tara voastra. Atunci cand ve-ti putea avea o melodie, o melodie pe care toata lumea sa o poata fredona, e ca si cand a-ti putea sa o exportati in Franta,in
Orientul Mijlociu, peste tot ! Deocamdata nu au castigat intrega planeta pentru ca le lipseste melodia, firul director. Trebuie ca oamenii sa poata fredona, de la fermierul din Irlanda pana la femeia care spala toaletele in Harlem , trecand prin oricine poate fluiera, ascultand un copil pocnindu-si degetele. Trebuie sa poata fi fredonat ca si cand respiri aerul.

Rep: Ai acum aproape 50 de ani.Te gandesti ca vei face aceasta meserie si la 80 de ani ?

Adevarul este ca ...nu. Nu cum a facut James Brown sau Jackie Wilson, nu. Ei s-au epuizat si s-au omorat. Din partea mea eu as fi dorit (ca James Brown) sa mai reduca ritmul sa se bucure de avantaje si sa profite de ceea ce a castigat dupa o munca istovitoare.

Rep: Ce parere ai avea despre un turneu ?

Turneele lungi nu ma mai intereseaza. Dar ceea ce-mi place din actul de a face un turneu este ca iti creeaza ocazia visata de a-ti exercita arta. Este ceea ce imi place la Brodway, de aceea actorii se reintorc mereu la Brodway, pentru a-si reitera inca o data competentele. Asa si trebuie sa fie, pentru ca iti ia ani intregi pentru a deveni un bun om de spectacol. Ani. Nu se poate aduce orice anonim si daca se zbuciuma ca un nebun sa te astepti sa poata rivaliza cu cei consacrati. Asta nu merge
niciodata. Si publicul stie; ei vad modul in care se misca mainile, corpul, cum este tinut microfonul sau maniera de a saluta...Ei vad asta dintr-o privire.

Stevie Wonder e un profet in materie de muzica. El face parte dintre cei carora le datorez succesul meu. Eu imi spuneam adesea :"Eu vreau sa compun mai intai de toate".Vedeam (producatorii) Gamble si Huff, ca si pe Hal Davis si Corporatia cum scriau toate acele hit-uri ale Jackson 5 si eu vroiam intradevar sa studiez constructia. Intotdeauna ei ne puneau sa cantam numai dupa ce terminau de scris cantecul. Eu intram in "criza" pentru ca vroiam sa vad cum se creaza cantecul. EI mi-au dat "ABC" dupa ce terminasera "riff-ul",si la fel "I Want You Back" sau "The Love You Save". Eu vroiam sa cunosc procesul in integralitatea sa.
Stevie Wonder ma lasa literalmente sa-l observ ca un soricel. Eu am asistat la crearea "Songs in The Key of Life" si a altor titluri deasemenea foarte mari. Ma instalam cu Marvin Gaye si acelasi lucru...Acesti oameni veneau acasa pentru a juca basket cu fratii mei in week-end. Totdeauna i-am urmarit. Si e intradevar minunat sa poti cunoaste stiinta, anatomia si structura acestui proces de a scrie...

Un comentariu:

Anonim spunea...

:X:X UIMITOR