We're innocently standing by, watching people lose their lives, It seems as if we had no voice, It's time for us to make a choice, Only god could decide, Who will live and who will die,....is my brother...oh no....Just let god decide......Why did you do it ?...oh,no,no,no...

We've had enough, MJ

sâmbătă, 19 decembrie 2009

EBONY MAGAZIN -2


rep : Cum a inceput totul ?

Mottown se apucase sa faca filmul Vrajitorul din Oz si Quincy Jones trebuia sa fie cel care compunea muzica. Eu auzisem vorbindu-se de Quincy dinainte. Cand eram in Indiana, in copilarie tatal meu cumpara adesea albume de jazz asa ca eu il cunosteam mai mult ca muzician de jazz.
Dupa ce am terminat filmul, am devenit mai apropiati, in perioada turnarii filmului, el m-a ajutat sa inteleg anumite texte, si s-a comportat cu mine ca un adevarat tata, eu am apelat la el de multe ori si dupa film, si totul intre noi a fost de totala sinceritate...pentru ca eu eram intr-un anume fel timid, doar atunci ,in acea epoca, nu reuseam nici sa privesc oamenii in fata cand imi vorbeau, nu-mi placea de loc asta..si atunci eu l-am sunat si i-am spus "Sunt aproape sa fac un album, tu ce crezi ? ma poti recomanda cuiva care ar putea fi interesat sa-l produca cu mine sau sa lucreze cu mine la acest album ?" El a tacut putin si apoi a raspuns "De ce nu m=ai lasa pe mine, sa-l produc ?" Si eu am spus :"Nu stiu de ce, nu m-am gandit". Probabil pentru ca intodeauna l-am perceput ca si tatal meu, mai aproape de muzica de jazz. Dupa ce el mi-a spus asta, m-am gandit.."WoW, va fi genial". Ceea ce este genial in a lucra cu Quincy e faptul ca te lasa sa-ti faci numarul , el nu se pune in calea ta.
Deci primul lucru pt care ii raman dator a fost "Off The Wall"primul album pe care l-am facut impreuna...si Rod Temperton a intrat in studio...el a venit cu acea linie melodica care te "omoara"...El e un neamt micut, originar din Wurms, in Germania..el a gasit acel "doop,dakka dakka doop,dakka dakka dakka doop", toata melodia si refrenul dela "Rock With You". Eu am facut "wow"! Si cand am inteles asta mi-am zis "Bun, acuma trebuie intradevar sa ma inham la jug",De fiecare dat cand Rod prezenta cate ceva, apaream si eu cu ceva, a fost un fel de competitie amicala. Mi-a placut foarte mult sa lucrez asa. Am citit cum proceda Walt Disney: ei lucrau de exemplu la Bambi sau la un desen animat, si puneau un faun in mijlocul mesei si desenatorii se angajau intr-un fel de intrecere intre diferite stiluri de a desena. Cel care avea stilul, care corespundea cel mai mult conceptiei lui Walt Disney era ales. Ei practicau un anume tip de rivalitate, prieteneasca si totodata competitiva pentru ca asta reclama exigentele unei munci foarte importante. Deci de fiecare data cand Rod aducea ceva nou, aduceam si eu ceva, apoi aducea el altceva, propuneam si eu altceva , si asa iesit acel album minunat...

rep: Si dupa "Off The Wall" in primavara lui '82 te-ai intors in studio
pentru a lucra la THRILLER

Dupa "Off the WALL" ne-am bucurat de toate acele titluri number one ale hit-parade: "Don't Stop 'Till You Get Enough", " Rock With You", "She's Out Of My Life", "Working day and night".. si am fost nominalizati pentru un Grammy Awards, dar eu nu eram multumit de maniera in care se derulau lucrurile pentru ca eu vroiam sa fac mai mult, mult mai mult, sa patrund in inimi si suflete.

rep: A fost asta o perioada de tranzitie pentru tine ?

O tranzitie COMPLETA.Dupa perioada copilariei am inceput sa studiez compozitia. Ceaikovski m-a influientat cel mai mult. Daca va uitati la "Spargatorul de nuci", fiecare cantec e o bijuterie. Fiecare. Si atunci eu m-am gandit de ce sa nu fac asta cu un album pop unde fiecare cantec sa fie...oamenii fac albume unde un singur cantec este foarte bun si restul sunt demne doar sa figureze pe fata B. Ei numesc asta single-ul albumului, si atunci eu am zis de ce sa nu fac ca fiecare cantec de pe album sa fie atat de bun ca un single ? Si de atunci eu m-am ghidat intotdeuna dupa acest concept. A fost CONCEPTUL. A fost obiectivul meu pentru urmatorul album si am muncit din greu pentru asta.

Niciun comentariu: