We're innocently standing by, watching people lose their lives, It seems as if we had no voice, It's time for us to make a choice, Only god could decide, Who will live and who will die,....is my brother...oh no....Just let god decide......Why did you do it ?...oh,no,no,no...

We've had enough, MJ

sâmbătă, 19 decembrie 2009

EBONY MAGAZIN - 3


REP:Vorbind de procesul de creatie..este ceva constient..sau spontan ?

Nu, nu e mereu constient , dar e si constient uneori, cand totul se imbina de o maniera exacta, e ca si cand el exista deja in acest univers,
si odata ce procesul alchimic se pune in miscare, magia isi face efectul. E ca atunci cand pui elementele potrivite laolalta intr-o emisfera si asta creeaza magia in cealalta emisfera. Este stiinta, si ea li se intampla tuturor marilor musicieni, e pur si simplu minunat.
"QUINCY m-a numit "SMELLY". SMELLY vine de la ..Spilberg ma striga asa,si el.In vremurile aceea, doar atunci, era imposibil sa ma faca cineva sa spun un cuvant mai grosolan. Acum imi mai vine sa spun cate unele... Si atunci, eu spuneam "acest cantec miroase". Vroiam sa spun ca era genial si ca eram total absorbit de el. Si de atunci ei m-au numit "SMELLY ".
Da , sa lucrez cu Quincy era o treaba extraordinara. El te lasa sa experimentezi, sa-ti faci numarul si avea inteligenta necesara pentru a nu se pune de curmezisul drumului si asta era un element de mare ajutor.
El intelegea aceste mici lucruri. De exemplu in Billie Jean eu am propus linia basilor, melodia,si toata compozitia, dar cand am ascultat-o el el a adaugat un parte repetitiva simpatica.
Ne jucam adesea cu ceea ce lucram si odata el mi-a spus: " Smelly lasa cantecul sa-ti vorbesca", eu i-am raspuns "OK", si el mi-a spus "Daca cantecul are nevoie de ceva el iti va spune. Lasa-l sa-ti vorbeasca." Iar eu am inceput sa fac asa. Cheia pentru a fi un compozitor minunat nu este sa compui ci sa-ti iei o distanta, sa lasi loc pentru ca D-zeu sa poata sa intre , si eu cand scriu ceva si stiu ca a iesit bine, ingenunchez si spun "multumesc, multumesc Doamne!".

Rep: Cand a fost ultima oara cand ai mai avut acest sentiment ?

Ei bine, recent. Eu compun tot timpul, si cand se leaga ceva de calitate, simti ca lucrurile se coaguleaza si ca va veni ceva bun, e ca si cand ai fi insarcinat daca se poate spune asa...Te simti invadat de o emotie puternica, simti ca ceva e pe cale sa incolteasca si deodata ca o explozie..se intampla . E ceva atat de frumos incat exclami "wow". Asta e.E ca si cand se intampla in tine. E un lucru superb. Si puteti intra in acel univers cu numai cele douasprezece note...

(acum el asculta unul dintre primele demo-uri ale melodiei Billie Jean,jucandu-se cu un ipod /iphone)

Ceea ce fac cand scriu,este ceea ce se numeste o macheta, o versiune simplista, doar pentru a intelege refrenul,pentru a vedea cat de mult imi place. Si daca imi place asa in acest stadiu incipient, atunci stiu ca va merge.Ascultati asta e din casa...Janet, Randy si eu facand "whoo, Whoo...whoo, whoo",si eu urmez acelasi proces pentru fiecarecantec. Este melodia, melodia este cea mai importanta. Daca melodia incepe sa ma convinga, si ajung sa iubesc demo-ul, atunci trec la etapa urmatoare. Si daca suna bine in capul meu atunci atunci e intradevar bun si-l pun in opera. Ideea e de a transcrie ceea ce ne vine din spirit. Daca luam un cantec cum e "Billie Jean", unde linia basilor este elementul proeminent si predominant, "protagonista" cantecului "riff-ul" principal pe care-l auzim, ajunge sa faca diferenta, dar sa faci astfel incat spiritul acestui "riff" sa corespunda cu ceea ce vrei, cere foarte mult timp.
Ascultati cu atentie, ve-ti putea auzi 4 basi cu 4 personalitati diferite si asta e ceea ce da acestei parti caracterul sau atat de special. Dar sa faci asta necesita multa munca.

*riff= bucata muzicala mica ,repetitiva, ex "doop dakka dakka doop.."

Niciun comentariu: